Logistiikka -kasvihuone kaasut hake ja konttiliikenne

20 000 ja 1000 TEU:n laivoilla niille vaaditut  päästöpienentämiset tapahtuvat laivojen polttoaine taloudellisuutta ja moottoritekniikka kehittämällä sekä  satamalogistiikan tehostamisilla.

Sisävesiliikenne voidaan ottaa käyttöön ainoastaan siellä minne on tehty sisävesiväylät.

Huom ! Järvi Suomen sisävesiliikenne verkko ?

Niille optimoitu logistiikka ja laivakoko itse lastaavine ja purkaavine ultrakeveine laivoineen  on mahdollista ilman suuria satama investointeja digitalisaatiota ja robotisaatiota maksimaalisesti hyödyntämällä-myös Suomessa.

12.1 Elinkaarimallintamisen menetelmiä ja tuloksia sisävesiliikenteessä

12.2 KASVI HUONE KAASUT JA KONTTILIIKENNE

12.3 sisävesi liikenne – terminaali edut 2010

12.4 kommentit LVM Keitele-Päijänne liikenne tutkimuksiin

12.5 Paperiliitto keitele Päijänne tutkimuksista

12.6 Keiteleen kanavan alusliikenne, esitys.MKH

12.8 Komposiittirakenteiden vaikutus rajoitetuilla vesialueilla kulkeviin aluksiin 

12.9 vesitieyhdistyksen Keitele Päijänne Hake projekti ja Ultra keveät laivat